Aanvragen subsidie
DEADLINE AANVRAGEN SUBSIDIE: 14 APRIL
Uitleg aanvragen subsidie:
Om de aanvraag voor Algemene subsidie in behandeling te kunnen nemen, vragen wij de daadwerkelijk gemaakte kosten uit het meest recent afgesloten boekjaar uit. Daarom vragen wij in dit formulier om de door de ALV goedgekeurde resultatenrekening aan te leveren en binnen de componenten Accommodatie, Competitie en Trainer aan te geven wat er hieraan is uitgegeven in dat boekjaar, geef aan uit welke posten op de resultatenrekening dit bedrag is opgebouwd (ie hieronder wat er per component opgegeven mag worden) en geef het totale bedrag op als je deze bedragen bij elkaar optelt.
Accommodatie: Vul in wat de vereniging in totaal heeft uitgegeven voor sportaccommodatie ten behoeve van de sport (sportaccommodatie, kleedruimtes, sanitair, materiaalopslag , staplaatsen van hoefdieren, ligplaatsen van boten).
Dit omvat wel: Huurkosten, entreekosten, erfpacht, afschrijving, GWL, verzekeringen, gemeentelijke heffingen, onderhoudskosten, schoonmaakkosten.
Dit omvat niet: Verbouwingskosten en hypotheeklasten.
Indien een vereniging kosten heeft voor een ruimte die niet 100% ten behoeve van de sport is, maar dit bedrag bijvoorbeeld ook inclusief bar, bestuurskamer of vergaderruimte is, dan mogen deze kosten ook worden opgegeven, maar moet voor die kosten worden aangegeven welk percentage oppervlak ten behoeve van de sport is (sportaccommodatie, kleedruimtes, sanitair, materiaalopslag, staplaatsen van hoefdieren, ligplaatsen van boten).
Competitie: Vul in wat de vereniging in totaal heeft uitgegeven voor de deelname aan bond gelieerde binnenlandse competitie.
Dit omvat wel: bondskosten, inschrijfgeld voor competitie gelieerd aan de sportbond, inschrijfgeld voor toernooien gelieerd aan de sportbond, kosten aan vervoer van materiaal en hoefdieren naar competitielocaties.
Dit omvat niet: kosten voor deelname aan studententoernooien, kosten aan wedstrijden in het buitenland.
Trainers: Vul in wat de vereniging in totaal heeft uitgegeven aan trainers.
Dit omvat wel: zowel de inhuur van professionele trainers en coaches als de uitgaven aan cursus/opleiding van leden die training of coaching geven binnen de vereniging.
Dit omvat niet: Vrijwilligersvergoedingen voor eigen trainers.
* Verenigingen die hun sport ‘all inclusive’ inkopen (accommodatie + trainer) dienen al deze kosten onder sportaccommodatie zetten.
** Er zijn verenigingen waar sport direct door de leden bij het USC of het SVU wordt gekocht. Deze verenigingen kunnen deze kosten hier niet worden opgegeven, deze sporters sporten al voor een (gesubsidieerd) studententarief.
Uitleg overige informatie vereniging:
Om de aanvraag in te kunnen dienen, levert de vereniging ook overige informatie aan. Dit met reden om verenigingen aankomend jaar zo goed mogelijke begeleiding te bieden. Wat de vereniging hier aanlevert heeft dus geen invloed op de hoogte van de algemene subsidie.
Downloads:
Invulbestand SSA-Verslag.docx
LET OP: Bij vermoeden van fraude kan er extra informatie worden opgevraagd. Bij geconstateerde fraude kunnen de banden tussen SSA en de vereniging voor drie jaar worden verbroken.